10 termeni esențiali folosiți în Design Thinking

De unde începi când vrei să construiești un produs sau un serviciu care să rezolve o problemă importantă pentru clienții tăi? Procesul de Design Thinking îți va fi de ajutor în acest punct. Dacă vrei să afli mai multe despre ce presupune, iată 10 noțiuni esențiale pe care trebuie să le știi la început.

Design Thinking este un proces iterativ în care încercăm să înțelegem utilizatorul, să punem la îndoială presupunerile și să reformulăm provocările pentru a găsi noi tactici și răspunsuri care nu sunt imediat evidente la baza nivelului nostru actual de înțelegere.


În același timp, Design Thinking oferă o strategie de rezolvare a problemelor, centrată pe soluții. Este atât un stil de gândire și de funcționare, cât și un set de tehnici practice. 

Iată câțiva termeni esențiali pe care trebuie să îi știi! 

1. Prototip 

Un prototip este, în esență, un experiment - o simplă machetă a soluției sau a ideii tale. Îl utilizezi pentru a testa sau valida idei.
Este utilizat în faza incipientă și îți permite să faci ajustări sau modificări, astfel încât să nu trebuiască să faci investiții serioase dacă presupunerea ta este greșită.  

Descoperă și mai mulți termeni de business

Experience prototyping / prototiparea experienței

În cazul în care te gândești să dezvolți un serviciu, vorbim în primă fază de un prototip de experiență. Ele sunt ceva mai complexe, iar o astfel de reprezentare ar trebui să te ajute să redai și să comunici felul în care clientul / utilizatorul interacționează cu ceea ce oferi. 

2. Persona

Definirea unei persona reprezintă o metodă excelentă de a te concentra asupra utilizatorului tau și de a te asigura că ceea ce oferi rezolvă cele mai importante nevoi și cerințe ale acestuia.

O persona este un client fictiv, care înglobează problemele, dorințele și caracteristicile demografice ale audienței tale țintă. Cu ajutorul unui astfel de profil, vei putea empatizezi mai mult cu aceasta și îți vei putea adapta și schimba abordările.  Practic, o persona reprezintă un segment anume de clienți, care vor folosi sau accesa produsul / serviciul tău într-un mod similar. 

3. A/B testing

Este o tehnică prin care poți compara eficacitatea a două designuri diferite. Prin intermediul ei, poți arăta unor utilizatori versiuni diferite a designului pe care îl dezvolți, așa încât să îți dai seama care este mai eficient. 

4. Brainstorming

Brainstormingul este un instrument simplu și eficient, care folosește creativitatea individuală sau a echipei pentru a genera idei, a gândi soluții sau căi de în rezolvare a problemelor. 

În general, funcționează dacă participanții încearcă să evite criticile sau credințele limitative, tocmai pentru a veni cu idei cât mai variate și inedite. Evaluarea acestora se face numai după încheierea sesiunii de brainstorming.   

5. Iterații

Iterațiile reprezintă repretarea unor procese care ajută la atingerea obiectivelor. În design thinking, ele implică repetarea proceselor de prototipare, testare și adaptare. Altfel spus, ele sunt mici pași în direcția lansării produsului relevant pentru clienții tăi. 

Curios câți termeni de business știi?

6. Customer journey (traseul experienței clientului)

Acest termen se referă la felul în care clientul interacționează cu produsul / serviciul tău, cum îl percepe în diferite puncte ale utilizării sale și care sunt pașii premergători și ulteriori ai acestui proces. Concret, este o reprezentare grafică a acestui traseu, care conține și posibile obstacole pe care clienții le pot avea pe parcurs. Scopul său este acela de a creiona o experință cât mai relevantă, lină și simplă pentru utilizator.

7. Touchpoints (puncte de contact)

Aceste puncte sunt toate momentele / locurile / modurile în care un client interacționează cu produsul sau serviciul tău. Acestea sunt o parte importantă din traseul experienței (customer journey) despre care vorbeam mai sus. 

8. Human-centered (despre abordări)

Este un termen folosit să descrie soluțiile construite punând la baza procesului utilizatorul / clientul. Acest lucru se întâmplă după ce nevoile și problemele sale au fost înțelese, apoi folosite în dezvoltarea și adaptarea soluției. 

9. Storyboard (scenariu vizual)

Un scenariu vizual e un instrument folosit pentru reprezentarea schematizată a unei experiențe și a unor stări/obiective urmărite în crearea acesteia. În crearea ei se folosesc imagini, ilustrații, cuvinte sau alte elemente vizuale relevante. 

10. MVP (minimum viable product)

Un produs minim viabil este o variantă timpurie a produsului sau serviciului pe care vrei să îl dezvolți. Chiar dacă nu reprezintă varianta finală, cu toate funcționalitățile acestuia, el cuprinde totuși o serie de caracteristici care permit utilizatorilor să rezolve o problemă. Cu ajutorul unui MVP, vei putea aduna feedback valoros despre nevoile utilizatorilor, vei putea îmbunătăți ceea ce ai dezvoltat deja și vei avea o perspectivă mai clară despre lucurile care lipsesc de la versiunea curentă. 

Învață ghidat despre antreprenoriat

 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail