💊 Pastila #14: înscrieri deschise la Romania Startup Awards, sfaturi de marketing & self-management

Săptămâna asta a fost, fără doar și poate, cu și despre antreprenori. Am fost la How To Web, ne-a plăcut (revenim cu impresii cât ai spune „Startup”), și cumva am reușit să culegem pentru tine și cele mai importante știrile ale săptămânii. Pe scurt - o săptămână plină, dar productivă. Vorbim săptămâna asta despre investiții, competiția pentru startupuri Romania Startup Awards și despre transformarea PFA-urilor în SRL-uri. În plus, povestim despre cum să-ți setezi corect obiectivele de marketing. Bine ai revenit la „Pastila de antreprenoriat”!


  • Pago, serviciul de plăți care simplifică plata facturilor și gestionarea serviciilor recurente pentru utilizatori, a deschis o rundă de finanțare de seria A pe platforma de crowdfunding Seedblink și a strâns deja aproape 1,8 milioane de euro în doar câteva zile. 

  • S-au deschis înscrierila la Romania Startup Awards. Dacă ai un startup early stage cu un MVP care a prins deja tracțiune, până pe 10 noiembrie poți să te înscrii în competiția anuală dedicată recunoașterii celor mai inovatoare și cu impact startupuri la nivel național, Romania Startup Awards, organizată de Romanian Tech Startups Association.  

  • Catalyst România investește 2 milioane de euro într-un startup de robotică. Află povestea ADAPTA Robotics din episodul #14! 

  • Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale vor putea deveni societăți după minim un an de funcționare, conform unui proiect de lege adoptat recent de Parlament.  Dă play și află mai multe detalii! 

Doza de învățare 

În afară de știrile săptămânii, avem pentru tine o doză de inspirație antreprenorială: 

E momentul să vorbim puțin despre obiectivele de marketing ale afacerii tale și cum să le definești astfel încât să te ajute în business. Expertul nostru la această rubrică e Andrei Stoica, marketer cu peste 12 ani experiență și creatorul cursului online „Marketing digital pentru afaceri care cresc”, de pe platforma Startarium eXperience. 

În primul rând, un obiectiv de marketing trebuie să fie SMART. Adică deștept, bineînțeles, dar SMART e și un acronim foarte întâlnit în business, care e de mare ajutor și când setezi obiective și pentru o afacere mică sau un departament.   

S vine de la Specific. Dacă-ți propui „să crești vizibilitatea produselor”, e prea generic. Dacă vrei însă „să crești numărul de vizitatori pe site”, e mai specific.   

M vine de la Măsurabil. Propune-ți să aduci prin tactici de marketing 100 de clienți noi, nu „niște” clienți.   

A vine de la Achievable – adică obiective realizabile, care pot fi atinse cu resursele pe care le ai la dispoziție, în contextul tău.   

R e de la Relevant – obiective care ajută cu adevărat afacerea.   

Ultima literă, T, vine de la factorul timp – obiectivul tău trebuie să aibă un termen până la care trebuie îndeplinit. 

Acesta este, bineînțeles, doar un sneak peek. Ca să parcurgi întregul curs de „Marketing digital pentru afaceri care cresc” al lui Andrei Stoica, intră pe experience.startarium.ro și fă-ți cont. Cursul este gratuit și te va învăța o mulțime de tips & tricks ca să construiești un brief clar, să identifici clientul ideal, să creionezi un plan de marketing bun și să atragi echipa potrivită. Spor la învățat! 

Recomandarea săptămânii 

Cursurile prin e-mail de la McKinsey 

Săptămâna asta ne-am abonat la un ghid prin e-mail despre management și self-management. Prin 7 mail-uri săptămânale, ghidul promite să ne învețe să dăm și să primim feedback, să construim o echipă unită, dar și alte chestii mai personale precum gestionarea mai eficientă a timpului sau găsirea scopului în viață (ambițios obiectiv, știm!). E creat de gigantul în consultanță de business McKinsey și are scopul de a înarma profesioniștii cu aptitudini esențiale în mediul de business actual. Alte ghiduri prin e-mail de la McKinsey sunt despre leadership și despre Problem Solving. Găsești aici linkul de abonare. 

 

Gazdele noastre, Maria Bercea – Content curator @ Startarium & Impact Hub Bucharest, și Irina Bădescu – Content writer @ Startarium & Impact Hub Bucharest îți dau întâlnire în fiecare vineri pe Spotify, YouTube, Apple Podcasts și, bineînțeles, pe site-ul Startarium.         

La acest podcast au contribuit Monica-Ioana Buzea (știri) și toată echipa Startarium & Impact Hub Bucharest.     

Grafica: Adina Stroe        

Muzica: Stocktune 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail