Eșecul în afaceri: de la rușine la lecții învățate de antreprenorii români

În România, eșecul în afaceri continuă să fie un subiect delicat. Mulți antreprenori sunt reticenți să vorbească despre greșelile lor. Totuși, mulți fondatori de afaceri care au trecut prin dificultăți ajung să le transforme în noi oportunități. În acest articol explorăm cum percepția noastră despre eșec influențează mediul de business local și aflăm poveștile unor fondatori care au reușit să o ia de la capăt sau să pivoteze businessul pe baza lecțiilor învățate din eșecuri.

Studiul „Mind Your Business” lansat în 2024, care a analizat sănătatea mintală a antreprenorilor români, arată că 45% dintre fondatorii locali de businessuri resimt o presiune internă de a nu face greșeli. Deși la nivelul discursului general, cu toții acceptăm că din greșeli învățăm, la nivel personal, succesiunile de greșeli care duc la eșecuri sunt resimțite foarte profund. Uneori, se manifestă la nivel emoțional ca sindrom al impostorului. Drept urmare, o parte din antreprenori abandonează ideea inițială de business sau ies cu totul din antreprenoriat. Alții rămân cu niște lecții și mai încearcă o dată.  

Eșecul la români 

Relația complicată pe care o avem cu ideea de …

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail