Lansat în crowdfunding | Mom o’Clock: ce înseamnă să fii mompreneur, direct din agitația lansării

”A fi antreprenor pentru noi este și un extemporal personal, e o provocare pe care ne-am oferit-o” - cum văd fondatoarele Mom o'Clock antreprenoriatul, ca profesioniști, femei și mame.

Mom o'Clock este prima cafenea dedicată mamelor, cu spații baby-friendly, cameră de joacă supravegheată și zone special create pentru nevoile copiilor lor... Și da, tăticii sunt și ei bine-veniți. Cafea de specialitate, atmosferă relaxată, evenimente cool și muzică bună prin care părinții se pot bucura de o viață socială activă.

Suntem două tipe muncitoare și idealiste, venite din provincie la capitală cu ambiții și visuri mari. Și ca orice om care se încadrează în tiparul acesta, ne-am dedicat câțiva ani buni din viață unei companii de bunuri de larg consum, unde ne-am modelat aluatul, ne-am dezvoltat profesional, dar și personal, și unde am fost implicate în proiecte diverse care ne-au adus nenumărate satisfacții. Un pas natural a fost cel spre rolul de mamă, când ne-am dat seama că nu există job mai greu în lumea asta decât cel de părinte și că spre surprinderea noastră concediul de îngrijire copil este de fapt un cantonament. Tot atunci, am realizat că putem folosi cunoștințele pe care le-am dobândit în ultimii ani ca să creăm un loc dedicat părinților la început de drum. Un loc care să-i ajute să aibă o viață socială activă alături de copii, să le rupă rutina zilnică care de cele mai multe ori devine obositoare, dar mai ales un loc unde ei se pot simți confortabil fizic și sufletește, împreună cu copiii lor. 

Ca echipă, mereu am avut o chimie, atât profesional, lucrând împreună și știindu-ne una alteia puterile, dar și pe plan personal, unde am împărtășit nu doar râsete și pahare, dar și plăpumi și perne când a fost cazul. Amândouă avem încă de învățat la capitolul răbdare, avem un “sense of urgency” care ne ajută să gestionăm proiecte pe ultima sută de metri. Una are o atenție mai sporită la detalii, însă cealaltă poate deveni chițibușară dacă așa-i dictează pata. Suntem sufletiste și dedicate, și odată ce ne-am dat cuvântul, we walk the talk. Cât despre împărțeala rolurilor în echipă, multe lucruri s-au așezat natural, una aleargă cu acte, autorizații, furnizori, colaboratori, cealaltă discută cu parteneri, alți furnizori, colaboratori promovare. Dacă vor rămâne lucrurile astfel, rămâne de văzut. Partea bună este că fiecare știe să facă ce face și cealaltă deci avem propriul back-up la îndemână. 

Există acest termen - Mompreneur. Personal, aș merge pe Mom și atât. Restul este alegerea fiecărei femei în parte, dacă vrea să stea acasă cu copiii, să meargă la muncă să facă prezentări până la 2 dimineața sau să pună capul pe pernă cu gândul că trebuie să-și plătească salariații și chiria la final de lună. A fi antreprenor pentru noi este și un extemporal personal, e o provocare pe care ne-am oferit-o. În educația pe care am primit-o, antreprenoriatul părea un pas natural pentru generația tânără, chiar dacă cei pe care i-am avut acasă nu au avut curajul să o facă când a fost vremea lor. Era cumva pe “to do list”, ca și cum știi că există această opțiune undeva acolo și e păcat să o ratezi, trebuie doar să găsești nevoia pe care să o exploatezi.  

Satisfacția pe care o trăim pentru moment este că vedem cum se clădește ceva din mâinile noastre, pe judecata noastră și fără aprobări de board.

Și mai mult decât atât, ne încântă foarte tare feedbackul oamenilor, care sperăm să rămână la fel de pozitiv și când vom deschide porțile cafenelei. Cât despre satisfacțiile pe termen lung, ne propunem să lăsăm ceva palpabil în urma noastră, să avem un impact social cât de mic în viețile oamenilor și ca această schimbare de la job la antreprenoriat să ne ofere un program mai flexibil pentru cei dragi nouă. 

Provocări sunt nenumărate, începând de la faptul că tu centrezi, tu dai cu capul, nu mai sunt echipele din culise care te ajutau să-ți faci treaba, este foarte mult de muncă și jonglezi între copii și task-urile zilnice, poate sentimentele uneori de vinovăție care te încearcă când știi că ar trebui să stai cu copilul, până la birocrația obișnuită și lipsa timpului însuși:)

Cred că rolul de mamă aduce schimbări în viețile tuturor femeilor, indiferent de alegerea profesională: ne facem programul în funcție de nevoile copilului, lucrăm mult după ce adoarme copilul, poate devenim mai eficiente. Și cred că indiferent unde lucrăm, vrem să fim un exemplu și o sursă de inspirație pentru ei. 

Campania de crowdfunding Mom o'Clock

La începutul lui 2019, Mom o'Clock a desfășurat o campanie de crowdfunding pe Startarium, ea fiind mai apoi finanțată cu succes.  

Într-o piață foarte competitivă, vânzările din crowdfunding au făcut o mare diferență pentru supraviețuirea cafenelei în primele luni și au crescut șansele de succes ale afacerii pe termen lung.

Descopera campania de crowdfunding Mom o'Clock

Mom O’clock s-a deschis pe 8 martie. Încă de când am găsit casa, cu două luni înainte, am robotit ca niște furnicuțe. Este un sentiment similar cu cel din corporație când aveai proiecte îndesate pe ultima sută de metri, doar că aici tu ești clientul și tot tu ești agenția. Din exterior nu se vede puzderia de lucruri pe care le avem de făcut, pe care le fac în ultimele zile chiar și partenerii noștri, presiunea pe care o simțim în aer, termenele limită cu care lucrăm, riscurile pe care ni le asumăm în privința anumitor comenzi, sincronizarea anumitor activități dar și schimbările la 180 de grade a unui plan bine pus la punct. Ușoară a fost planificarea, grea este în schimb execuția. Aici apar foarte multe neprevăzute și tot aici sunt detaliile alea care fac diferența și pentru care omul va da “recommend” sau nu.

Însă facem toate acestea și cu mult drag când vedem câtă lume se alătură comunității și ne susține. Comunitatea este cea care îți turează motoarele la maxim, îți dă curaj și-ți mai împinge cu o oră oră, două, ora de somn. Bineînțeles, mai este și firea noastră care nu se lasă învinsă cu una, cu două. 

Poate motivul pentru care mai mulți bărbați se apucă de antreprenoriat decât femeile ar putea fi legat și de evoluția naturală în câmpul muncii. Femeile au început să muncească mult mai târziu decât bărbații, căci ele trebuiau să se ocupe de casă și de copii, și au un start întârziat pe care poate simt că încă nu l-au recuperat. Sau pur și simplu, sunt prejudecăți și limitări care au fost transmise din generație în generație. Chiar și în companii, sunt mai mulți bărbați pe poziții înalte de conducere decât femei. Diferența este că acolo ești la dispoziția unui ecosistem care-ți dictează, că vrei sau nu vrei, parcursul în companie. În antreprenoriat, în schimb, ți-l dictezi singur. Asta ar trebui să încurajeze femeile în direcția antreprenoriatului. Totodată, ai nevoie de sprijinul familiei ca să începi în direcția asta, mai ales dacă resursele personale financiare, pe care te poți baza, sunt limitate. Poate aici, bărbații au ceva muncă de făcut, să-și sprijine și încurajeze partenerele să încerce marea cu sarea. De asemenea, este o alegere ce presupune riscuri, multă muncă și sacrificii. Generația noastră nu cred că fost crescută în spiritul riscului, ci doar al muncii și al sacrificiului față de alți șefi. Cred că generațiile care vor veni vor schimba harta sexelor în câmpul muncii, dar și al antreprenoriatului. Mamele de acum încep să fie mai vocale, mai “inspiraționale” și mai motivaționale pentru copiii lor.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail