Zicala "business as usual" are acum un nou înțeles. În ochii consumatorilor, angajaților și ai stakeholderilor, nu mai este suficient să se respecte doar standardele tradiționale de succes în afaceri. În acest curs, vei învăța despre importanța sustenabilității și de ce întreprinderile și antreprenorii ar trebui să o includă în modelul lor de afaceri.
Acest curs te va ajuta dacă:
ești un profesionist, un angajator, un manager sau un antreprenor care are nevoie de o abordare mai sustanabilă în ceea ce face.
vrei să dezvolți noi produse și servicii care să includă principii de sustenabilitate
ești un antreprenor aspirant care dorește să construiască proiecte de lungă durată, care să aibă un impact pozitiv asupra comunităților și indivizilor
Zicala „business as usual” are acum un nou înțeles. În ochii consumatorilor, angajaților și ai stakeholderilor, nu mai este suficient să se respecte doar standardele tradiționale de succes în afaceri. Din acest motiv, în acest articol vei afla despre importanța sustenabilității și despre motivele pentru care companiile și antreprenorii ar trebui să o includă în modelul lor de afaceri.
Iată câțiva termeni pe care îi vei învăța în acest curs!
Dezvoltarea durabilă este conceptul conform căruia societatea trebuie să trăiască și să își satisfacă nevoile fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Definiția oficială a dezvoltării durabile a fost elaborată pentru prima dată pentru Raportul Brundtland, comandat de Organizația Națiunilor Unite în 1987.
În 2015, Organizația Națiunilor Unite (ONU) a aprobat Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă. Agenda are 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD), de la educație sau egalitatea femeilor, până la schimbările climatice sau proiectarea unor orașe mai durabile.
Vrei să înțelegi mai multe despre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă?
„Trebuie să transformăm fiecare element al sistemului nostru de luare-fabricare-deșeuri: modul în care gestionăm resursele, modul în care fabricăm și folosim produsele și ce facem cu materialele după aceea. Numai atunci putem crea o economie circulară prosperă, de care să beneficieze toată lumea, în limitele planetei noastre.” – Fundația Ellen Macarthur
Economia circulară este un model de producție și de consum care presupune împărțirea/folosirea la comun, închirierea, reutilizarea, repararea, reînnoirea și reciclarea materialelor și produselor existente de cât mai multe ori posibil pentru a crea valoare adăugată. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins.
Doughnut Economy este un framework vizual pentru dezvoltarea durabilă (în formă de gogoașă sau de colac de salvare), care combină conceptul de limite planetare cu conceptul complementar de limite sociale. Numele derivă din forma diagramei: un disc cu o gaură în mijloc.
Obiectivul general al unei strategii de afaceri durabile este acela de a avea un impact pozitiv asupra mediului, societății sau asupra ambelor aspecte, aducând în același timp beneficii acționarilor. Liderii de afaceri realizează din ce în ce mai mult puterea strategiilor de afaceri durabile nu numai pentru a aborda cele mai presante provocări ale lumii, ci și pentru a conduce la succesul firmelor lor.
Fiecare afacere poate avea impact pozitiv! Ia-ți un moment pentru a te gândi la modalitățile prin care afacerea ta poate contribui la crearea unui impact pozitiv în comunitate. Gândește-te la inițiativele pe care le poți lua pentru a fi mai sustenabili, de exemplu, cum poți reduce deșeurile sau cum poți utiliza ambalaje reutilizabile în produsele tale.
Ca să îți definești modelul de afaceri, poți folosi un instrument numit „business model canvas”. Aceast canvas te ajută să iei în considerare toate elementele de construcție necesare pentru a crea, capta și livra cu succes valoare. El are și un instrument complementar – Sustainable Business Canvas, despre care vei afla mai multe în acest articol!
Se spune că „nu poți gestiona ceea ce nu poți măsura”. Acest lucru este valabil și atunci când vorbim despre antreprenoriat, impact și tripla linie de rezultate.
Teoria schimbării (ToC) este o metodologie flexibilă pentru planificarea ideii sau a proiectului tău, cu accent pe impact și măsurare. Se mai numește și „model logic” și îți permite să definești elementele constitutive ale strategiei tale.
Există o serie de opțiuni software disponibile - atât cu plată, cât și gratuite - care te ajută să creezi o teorie a schimbării.
„Selectarea măsurii potrivite și măsurarea corectă a lucrurilor reprezintă atât artă, cât și știință. Iar indicatorii cheie de performanță influențează atât comportamentul managementului, cât și cultura de afaceri.” – Pearl Zhu
„Comunicarea este cea mai importantă abilitate pe care o poate avea un lider.” – Richard Branson
„Stabiliți ce comportamente și convingeri valorizați la nivel de companie și urmați-le cu toții. Aceste comportamente și credințe ar trebui să fie atât de înrădicinate în nucleul organizației, încât nici măcar să nu fie percepute ca o cultură” – Brittany Forsyth, vicepreședinte al departamentului de resurse umane, Shopify.
„Fără o declarație de misiune, s-ar putea să ajungi în vârful scării și apoi să îți dai seama că era sprijinită de clădirea greșită!” – Dave Ramsey
„Un lider în sustenabilitate trebuie să aibă un set trăsături personale și manageriale care să-i permită să conducă cu empatie într-un mediu cu mai multe sarcini. Un lider în domeniul sustenabilității este o persoană care inspiră și sprijină acțiunile pentru o lume mai bună” – Alberto Pastore.
„Ești ceea ce faci, nu ceea ce spui că vei face” – C.G. Jung.
Ce ar vedea afacerea ta dacă s-ar privi în oglindă, azi. Un instantaneu pentru discuții cu echipa și partenerii.
Prezentarea pe care finanțatorii vor să o primească pe email.